10 Mayıs 2018 Perşembe

Yanlız

      Hayvanlar dan ilginç gelen bir tür var ki beni hep cezbetmiştir. Dün sahilden eve dönerken yerde  siyah renkte bir şeyin kıpırdadığını gördüm , yanımda küçük oğlum olduğu için temkinle ona yaklaştım ki , birde ne göreyim yavru bir karga, yanımızda bir sitenin duvarı var, onun üstünde dut ağacı ve dut ağacında bir karga bağırıyor hemen yanımda yazlık bir ev onun bacasında başka bir karga , var güçleriyle bağırıyor gakkkkkkkkk gakkkk diye, ağaca bakındım yuvayı görürüm umuduyla göremedim , yavruyu yavaşça yaklaşıp yakaladım , çırpındı bağırdı az , bu sesi duyan iki karga sanki saldırıya uğramış gibi başımın üstünde dönmeye bağırmaya başladılar , ben yavruyla ilgilenirken birden şaşkınlıkla havada beş on tane karga ortaya çıktı sonra sayı artmaya başladı , tedirgin oldum ,yanımda benim küçük oğlum , karga anne babayı anlamak zor olmadı , o tehlikede olsa bende feryat figan eder yardım çağırırdım , yavru karga sakinleşmiş gayet rahattı  kucağımda  , kargaların daha fazla telaşa ve bağırmaya başladı , onların ne kadar kalabalık olduğunu biliyorum , sahilde ve ormanda yuvaları var ve sayısı çok fazla , onları toplamaları an meselesi , acaba bana saldırırlar mı diye aklımdan geçmedi değil , merakım oğlumun heyecanla bağırmasıyla sona erdi , kuşşş kuşşşşşş diye bağırıyordu , üç yaşında kargayı görmenin sevinciyle ellerini çırpıyor ama havada bağıran kargalardan  da korkmuştu , yavruyu kargaların göreceği şekilde serbest bıraktım ,  bende oğlumu aldım eve doğru giderken havadaki kargalar birden sakinleşmiş , etraftan kaybolmaya başladı   ,anne karga ve baba karga ise yavruyu evlerin ve ceryan direklerinden gözetlemeye devam ediyordu , her yer sakinleşmişti , yardıma gelen kargalar ortadan kaybolmuştu..))) evlat her canlıda aynı duyguyla korunuyor ve seviliyor , hayvanların sosyallikleri biz insanlardan daha canlı ve artmış, sokakta insanları vuruyooooooorlar ve kimse dönüp bakmıyor , kaza oluyor ve etrafta sadece merak ,  savaşlar ve doymak bilmeyen insanlar , hayvanlar kadar olamadık , bizde akıl var diyoruz böbürleniyoruz , insanız diye de gerine gerine yürüyoruz dünyada, dünya  da kan ağlatan bir insan ...:(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gelen Misafirler